Saki Markovic - Digital marknadsföring i praktiken

Saki Markovic jobbar på Playground Music Scandinavia där hon de senaste tre åren ansvarat för digital marknadsföring och sociala medier. Innan Playground var hon fem år på Universal Music Sweden. Saki är marknadsföringsexpert med många års erfarenhet av att jobba med artister, både lokalt och internationellt. Några av artisterna hon jobbar med är Mando Diao, Smith & Thell, Hooja, Tomas Ledin, The Rasmus m.fl. I den här kursen går hon igenom artist- och musikannonsering i teorin med framför allt i praktiken. Ni får följa med när en kampanj byggs upp från start till slut; hur man sätter upp den rent praktiskt; hur man skapar och tänker kring målgrupper; hur man hittar och analyserar resultat; hur man kan tänka kring det kreativa och mycket mer. Vi jobbar praktiskt i Metas annonsverktyg Ads Manager. Om ni vill följa med och skapa en egen test-kampanj samtidigt så rekommenderas det att ladda ner Metas annonsverktyg på business.facebook.com innan kursen startar.

Föregående
Föregående

Michael Gottfried - Communication at ACT

Nästa
Nästa

Så når du ut internationellt