Michael Gottfried - Communication at ACT
For almost 20 years, Michael Gottfried works in the fields of communication, media relations, text & concept, digital marketing and A&R – with a strong focus on jazz & more, but also with regular excursions into crossovers, indie, classical music and “world music”.
Saki Markovic - Digital marknadsföring i praktiken
Saki Markovic jobbar på Playground Music Scandinavia där hon de senaste tre åren ansvarat för digital marknadsföring och sociala medier. Innan Playground var hon fem år på Universal Music Sweden. Saki är marknadsföringsexpert med många års erfarenhet av att jobba med artister, både lokalt och internationellt.
Så når du ut internationellt
Silvia Sardeira har varit verksam som agent, producent och arrangör och författare till handboken “Hur kan du nå ut internationellt”. Handboken redogör steg för steg för vad du som artist behöver för att nå ut internationellt.
Finding your target audience
In this webinar we’ll discuss why image matters, how to find your target audience and how you can use online platforms as a way to genuinely connect with them.
Finding your brand
Anna Dungal gives you concrete actionable tools that’ll help move your project forward and present it to the world.
Kommunikations-strategi
Vilken ton och vilket språk är lämpligt att använda kring ditt artisteri? Vilken bild vill du ge av dig själv eller din persona? Vad är storytelling och hur kan du använda dig av det som musiker?
SEO - Så sökoptimerar du din webbsida
Genom SEO - Search Engine Optimization - kan du som har en egen webbsida öka din synlighet på nätet. Michael Wahlgren (Pineberry) berättar hur man väljer rätt sökord att optimera sin sida för, hur man rent praktiskt går till väga.
PR - En introduktion
Vad är PR och hur använder man det som artist och musiker? Här förklarar PR-konsulten Amanda Elefelt (Elefelt PR) hur man bla bygger en artistprofil genom att arbeta med målbild, värdeord och storytelling.
Working internationally - part 1
Danielle Oosterop is an agent and artist manager based in The Netherlands. She explains her role as an agent and the many considerations artists have to make when trying to build an international career .
Working internationally - part 2
In this run-though of international and Swedish showcase-festivals, expos and fairs you get an overview of how to prepare and make the most of participating either as a performer or a visitor.
Working internationally - part 3
Jesper Thorsson is the CEO of Export Music Sweden, an organisation that works to promote the export of Swedish music through trade delegations, travel support for musicians and competence-enhancing initiatives.