Så når du ut internationellt

 

Vill du hitta en internationell marknad för din musik? Välkommen till ett pedagogiskt samtal mellan en internationellt verksam artist och en erfaren agent och arrangör. Silvia Sardeira har varit verksam som agent, producent och arrangör inom musik sedan 2003. Under flera år jobbade hon som konsertarrangör och programchef för en av de mest etablerade internationella musikscenerna i Lissabon. Hon har arrangerat konserter och festivaler med etablerade artister inom nutida musik, jazz, världsmusik, folk, indiepop och rock. Som projektledare för det två år långa projektet MCV Musikexport producerade hon handboken Hur kan du nå ut internationellt. Handboken redogör steg för steg för vad du som artist behöver för att nå ut internationellt, samt vilka strategier, arbetsrutiner och resurser som kan hjälpa dig längs vägen.

Silvia kommer i detta samtal att intervjuas av Annelie Johansson, Göteborgsbaserad artist, låtskrivare och musiker som också arbetar på Musikcentrum Väst.

 
 
 
 
Föregående
Föregående

Saki Markovic - Digital marknadsföring i praktiken

Nästa
Nästa

Finding your target audience