The Crowdfunding blueprint
Roman Wroblewski is a polish punkrocker turned pianist and composer as well as a visual artists. In these two workshop videos he explains how he created his Crowdfunding campaign and the dos and don´ts that comes with the process.
Roman is a part of the Baltic artists in development network.
In this workshop:
Plan your campaign with planning tools
Create list of perks
Create list of events
You must be logged in to your own Google account to watch this. So open with chrome
Crowdfunding campaigns created by Musikcentrum members with the resources from Musikcentrum Syd Crowdfunding group project.
Video on PR & Marketing
For almost 20 years, Michael Gottfried works in the fields of communication, media relations, text & concept, digital marketing and A&R – with a strong focus on jazz & more, but also with regular excursions into crossovers, indie, classical music and “world music”.
Silvia Sardeira har varit verksam som agent, producent och arrangör och författare till handboken “Hur kan du nå ut internationellt”. Handboken redogör steg för steg för vad du som artist behöver för att nå ut internationellt.
In this webinar we’ll discuss why image matters, how to find your target audience and how you can use online platforms as a way to genuinely connect with them.
Anna Dungal gives you concrete actionable tools that’ll help move your project forward and present it to the world.
Vilken ton och vilket språk är lämpligt att använda kring ditt artisteri? Vilken bild vill du ge av dig själv eller din persona? Vad är storytelling och hur kan du använda dig av det som musiker?
Genom SEO - Search Engine Optimization - kan du som har en egen webbsida öka din synlighet på nätet. Michael Wahlgren (Pineberry) berättar hur man väljer rätt sökord att optimera sin sida för, hur man rent praktiskt går till väga.
Saki Markovic jobbar på Playground Music Scandinavia där hon de senaste tre åren ansvarat för digital marknadsföring och sociala medier. Innan Playground var hon fem år på Universal Music Sweden. Saki är marknadsföringsexpert med många års erfarenhet av att jobba med artister, både lokalt och internationellt.